fbpx

נשים וקרוספיט

נשים וקרוספיט או בשמו הנכון: חזק זה היפה החדש! :)

במשך עשרות שנים הצורה הפופולרית ביותר של “ספורט נשי” נבנתה והוצגה סביב סיבולת לב ריאה (ריצות והליכות) צמצום היקפים וירידה במשקל גוף. השיח נסב סביב “להיות רזה”.
נשים התמסרו לאימונים בחדרי כושר, בניסיון להשיג מראה צנום או רזה אשר נתפס לצערנו בתקופות כאלו ואחרות כמראה האולטימטיבי.
“חזק” היה נחלתם הבלעדית של גברים ולהיות “אישה חזקה” התייחס בעיקר לתעצומות הנפש.

במהלך השנים האחרונות אנחנו עדים לשינוי מדהים בתפיסה .
אחד ממחוללי השינוי המבורך הינו הקרוספיט אשר נכנס בתנופה ועוצמה, תפס תאוצה מטורפת בעולם ואצלנו בארץ, בהציגו לעולם נשים ששמות לעצמן למטרה להיות בריאות וחזקות מתוך הבנה שמה שעושה טוב לגוף, מה שמסייע להן במטלות היומיומיות, מה שמאפשר להן לחוש תחושת מסוגלות פיזית, המשפיעה באופן ישיר וברור על תחושת המסוגלות הנפשית, הוא המדד לפעילות גופנית נכונה.

רזה וכחוש OUT חזק ובריא IN !!

אז איך באמת עוזר הקרוספיט לנשים?
פעילות זו מאופיינת במגוון רב של משימות גופניות שונות. או אז, משפרים הספורטאים את כל מרכיבי כושר הגופני: סבולת לב ריאה, כוח, כוח מתפרץ, סבולת שרירית, גמישות, קואורדינציה, שיווי משקל, מהירות, זריזות ועוד.
נשים אשר גופן מתמודד במהלך תקופות החיים השונות עם שינויים פיזיולוגיים רבים, יוצאות נשכרות מפעילות עצימה זו, חיזוק שרירי הליבה, ביצוע תנועות מורכבות ופונקציונליות בעצימות גבוהה, המאפשרות להן להתמודד טוב יותר עם אותם שינויים ולהתמודד עימם בצורה יעילה יותר.

הקרוספיט הציב את הנשים כמסוגלות לבצע מטלות ואלמנטים בדיוק כמו הגברים ללא הקלות, בין אם מדובר על סוג האלמנט או האופי שלו. נשים וגברים הצופים לראשונה בספורט מבינים שיכולות של נשים הן יותר ומעבר ממה שהיה נהוג לחשוב ואלו שלא מסתפקות בצפייה בלבד אלא מתנסות בו, מבינות כי אכן כך הדבר.

גם במישור הפיזיולוגי, נשים יוצאות נשכרות מאימוני קרוספיט :
במעגלי החיים חשוב במיוחד לשמור על עלייה בכמות המינרלים בעצם, מכיוון שלאחר גיל 30 בממוצע מתחילה רגרסיה בכמות המינרלים בעצם ומכאן גובר הסיכוי ללקות באוסטאופורוזיס.
מחלה השכיחה במיוחד אצל נשים (אולם גם גברים עלולים ללקות בה)
עצימות אימונים גבוהה, ובתדירות והיקף גדולים, החל מגיל צעיר יכולים לסייע במניעת המחלה.

יש נשים החוששות כי מראן הפיזי ישתנה בעקבות האימונים העצימים, הן “יגדלו ויתנפחו” ויהפכו שרירניות ולא נשיות.
ובכן, הרשו לנו להרגיע אתכן: מאד קשה לאישה לעלות במסת שריר. נכון, יש נשים אשר הפכו את הקרוספיט למקצוע ומתאמנות שעות ארוכות ביום, מקפידות על תזונה מותאמת אדוקה וקפדנית מאוד ובהתאם לכך מפתחות גוף שרירי יותר, אולם רוב רובן המכריע של הנשים לא יגיעו לרמה אסתטית גופנית שכזו.
גדילת השרירים קשורה ישירות לרמת הטסטוסטרון (הורמון גברי) רוב הנשים לא בנויות גנטית לפיתוח מסת שריר גדולה וכן, אתן בהחלט תתחזקו ותתחטבו (כמובן בשילוב ותוך הקפדה על תזונה מתאימה שמהווה את החלק העיקרי בהשפעה על המראה שלנו), אבל הסיכוי להפוך “גדולות” הוא קטן מאוד.
רוב הסיכויים שפשוט תיראו (ותרגישו) נהדר!

אם הגעתן עד לכאן טרם השתכנעתן ואתן עדיין מהססות, תוהות האם קרוספיט הוא הספורט המתאים עבורכן? אנחנו מזמינים אתכן אלינו לבדוק מקרוב את האימונים שלנו, בהן מתאמנות בצורה מעוררת השראה נשים לצד גברים מפרגנים ומחזקים.

בתמונה Dana Dahan המדהימה שלנו.💪

לקביעת אימון או יצירת קשר

השאירו לנו הודעה ונשמח לחזור אליכם בהקדם. תודה!